Kilka propozycji na kanapki i nie tylko z awokado w roli głównej

W awokado jestem zakochana bez pamięci! No uwielbiam je za wszystko. To jeden z produktów, który w moim mieszkaniu będzie nawet o 2 w nocy – tak samo jak jajka 😂. Niestety dziewczynek na razie nie zaraziłam miłością do tego owocu – pozostało mi niecnie przemycać je w soku.

Awokado właściwości.

Awokado jest najtłuściejszym owocem – jakkolwiek to brzmi. Owoce z reguły nam się kojarzą ze słodkim smakiem i sporą dawką węglowodanów, a tu PYK i wyskakuje przed szereg awokado właśnie 😁. W 80% składa się z tłuszczów. Na szczęście są to te zdrowsze tłuszcze – jednonasycone, które mają cudny wpływ na nasze zdrowie.

Ponad to awokado bogate jest w :

  • Błonnik – 200g awokado to 54% zapotrzebowania dziennego na błonnik. Co on robi? Stwarza uczucie sytości 😁.
  • witaminy z grupy B – te są mega ważne dla naszego układu nerwowego ponad to świetnie wpływają na poziom homocysteiny (pamiętajcie, że przy wysokim cholesterolu najpierw badamy poziom homocysteiny! To jej wysoki poziom jest zły! Wysoki cholesterol do najgroźniejszych nie należy ❤).
  • potas – kontroluje on ciśnienie krwi. Jeśli cierpimy na jego niedobór mogą pojawić się kurcze mięśni (niedobór magnezu również daje takie efekty) lub zatrzymywanie wody w organizmie (tutaj też warto zbadać nerki).
  • a także witaminy: C, E (te 2 są świetnymi przeciwutleniaczami – a więc walczą z wolnymi rodnikami, zapobiegają miażdżycy i regulują poziom cholesterolu). Pozostałe witaminy i minerały to: K, A, B1, B2, B3, B5, B6, kwas foliowy, potas, cynk, miedź, mangan, fosfor i magnez.

Awokado ma też wyjatkowo mało cukru także nada się dla osób na diecie 😊. Zapobiega cukrzycy typu 2, wyjąkowo dba o nasz uklad sercowo-naczyniowy. Dostarcza witamin, minerałów i przeciwutleniaczy a to wszystko w jednym małym owocu ❤

Troche się wcięłam p. Warzywko w temat z tym awokado ale mam nadzieje, że zostanie mi to odpuszczone 😜. Ona na bank zna więcej dużo lepszych przepisów i się z Wami podzieli w wolnej chwili 😁

Nie wnikajmy czy wszystko w tych przepisach jest jakieś super ekstra zdrowe. Na pewno jak w każdym produkcie znajdzie się jakies „ale” tym bardziej, że żyjemy w czasach jakich żyjemy. Choćbyśmy chcieli się zdrowo odżywiać na 100% to raczej jest to niemożliwe. Możemy żyć zdrowiej, odżywiać się zdrowiej, dbać o siebie, a i tak są rzeczy, które niezależnie od nas mają na nasze zdrowie negatywny wpływ. Takie życie 😉

Awokado i przepisy.

Guacamole

Składniki:

  • 1 dojrzałe awokado;
  • 1/2 pomidora
  • 1/2 czerwonej cebuli ale może też być biała
  • 1 ząbek czosnku;
  • Sól, pieprz do smaku
  • Opcjonalnie: trochę posiekanej papryczki chili

Przygotowanie:

Awokado obieramy ze skórki, wyciagamy pestkę (nie wyrzucamy) i rozdrabniamy widelcem. Można też zblendować ale mi osobiście smakuje takie rozciapane widelcem. Pomidora kroimy w kostkę, cebulkę również kroimy na drobno. Czosnek przeciskamy przez praskę. Dodajemy papryczkę chili i sól. Mieszamy. Jeśli zużyjemy od razu pestkę możemy wyrzucić lub zasadzić. Jeśli nie to pestkę wkładamy do guacamole żeby nie szczerniało.

Kilka propozycji podania:

  • Na jeszcze ciepłych tostach z masełkiem 😋
  • Na naleśnikach. Rozsmarowujemy, zwijamy w rulon i się zajadamy.
  • Na kanapce.
  • Można też na kanapce, toście czy naleśniku rozsmarować biały serek typu Bieluch czy Almette. Na to wyłożyć guacamole. Na górę wędruje wędzony łosoś. Kanapke i tosta posypujemy jeszcze kiełkami.

Mówię Wam niebo w gębie ❤😁.

Pasta z awokado i jajkiem.

Robimy guacamole. Możemy zrobić z opcją z pomidorem lub bez. Dodajemy jajko ugotowane na twardo. Wszystko rozciapujemy widelcem. Forma podania: na toście czy kanapce. Posypane kiełkami. Jeśli ktoś nie lubi kiełķów (a to grzech – żartuje 😂) można podać np ze szczypiorkiem.

Smacznego i zdrówka,

Pani Ziółko 🌱

Jeśli spodobało Ci się u nas zachęcam do obserwacji nas w mediach społecznościowych. Facebook TUTAJ i instagram TUTAJ! Do zobaczenia!

Udostępnij:

2 thoughts on “Kilka propozycji na kanapki i nie tylko z awokado w roli głównej”

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie będzie opublikowany. Wymagane pola są zaznaczone *