Warzywny jadłospis

Dużo z Was często mnie pyta co jem skoro nie ma w moim jadłospisie mięsa. Interesuje Was to także ze względu na to, że udało mi się dużo schudnąć. Tym samym całkowicie zmieniając mój wygląd zewnętrzny. Opisałam już wcześniej moją przemianę w wpisie, który znajdziecie tutaj. Taki efekt udało mi się osiągnąć pomimo chorej tarczycy, insulinooporności i zespole policystycznych jajników. Najważniejsza zasada to się nie poddawać i wytrwale dążyć do obranego celu. I tu najważniejsi powinniśmy się dla siebie stać my sami. W walce o własne zdrowie, lepsze samopoczucie i wymarzony wygląd. Dobra koniec gadania teraz konkrety. Jeśli chcecie ograniczyć w swojej diecie mięso ten jadłospis będzie dla Was, również dla tych, którzy chcą zgubić parę kilogramów albo wprowadzić zdrowe nawyki żywieniowe.

Propozycje na warzywne i bezmięsne dania.

Parę przepisów już było dodanych dla przypomnienia podaje linki do nich tutaj. Były to min. Krem dyniowo-paprykowy, chleb bez maki z pestek i orzechów, zdrowa owsianka na mleku kokosowym, domowe masło orzechowe, pomidorowy chłodnik, zdrowe ciasteczka bez maki i cukru, zupa z groszku, warzywna paella. Inne ciekawostki kulinarne autorstwa mojego i Pani Ziółko znajdziecie w zakładce od kuchni o tutaj.

Moje ulubione dania.

Jak już zdążyliście zauważyć jestem osobą zabieganą i wiecznie czymś zajętą. Dlatego moje gotowanie dla mnie samej staram się zorganizować tak żeby nie pochłaniało dużo czasu. Najbardziej lubię pieczone warzywa jest to prosty i szybki sposób na zdrowe i pyszne danie. Nic skomplikowanego każdy sobie poradzi. Ulubione warzywa kroimy w dowolne kształty, dodajemy nasze ulubione przyprawy i zioła. U mnie króluje tymianek, sól jajeczna i pieprz oraz zawsze dodaję czosnek. Całość przekładamy na blaszkę do pieczenia polewamy oliwą. Wkładamy do nagrzanego piekarnika na 180 stopni pieczemy w zależności jak twarde mamy warzywa od 15 do 30 minut. I już można się zdrowo zajadać :D. Inspiruje mnie także kuchnia indyjska, w której całkowicie odnajduję się jako praktykująca wegetarianka. Przepisy są szybkie w wykonaniu, zdrowe a przede wszystkim sycące. Wszelkiego rodzaju dalle oraz curry warzywne to prawdziwa uczta dla podniebienia nawet tak wymagającego jak moje ;). Inną kuchnią, którą uwielbiam jest kuchnia tajska i wietnamska. Pracując kiedyś w Wietnamskiej restauracji jako szef kuchni zakochałam się w niej bez pamięci. Świeżość tej kuchni, a także odpowiednie dobranie przypraw sprawia, że każdy z Was straci głowę dla tych orientalnych smakołyków. Będę się starała co jakiś czas wrzucać przepisy na moje ulubione dania.

Następną rzeczą są wszystkie zupy. Zupy są zdrowe, szybkie i sycące. Ważną zaletą zup jest także to, że są rozgrzewające. Dodanie do zup tzw. ciepłych przypraw jak imbir, czosnek czy gałka muszkatołowa pomoże rozruszać nasze jelita, a tym samym podkręcić nasz metabolizm.

Swoją dietę opieram też na owocowych sokach, które dostarczają naszemu organizmowi moc witamin, a także pomagają nam się oczyszczać z toksyn.

Postaram się dla Was kochani od tego wpisu w każdym tygodniu wrzucić dla Was przepis na jakieś warzywne, zdrowe danie 🙂 .

Inną opcją są sałatki, które wprost uwielbiam stały się dla mnie alternatywą na szybki lunch bądź śniadanie.

W razie pytań czy wątpliwości piszcie do mnie Kochani postaram się pomóc jak będę umiała. Pozdrawiam.

Pani Warzywko :).

Udostępnij:

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie będzie opublikowany. Wymagane pola są zaznaczone *