Jak zaprzyjaźnić się ze swoją tarczycą cz.3

Dziś jestem świeżo po wizycie w gp- jest to angielski odpowiednik polskiej przychodni. Dostałam wyniki badań krwi i na dzień dzisiejszy moja tarczyca leży i ryczy. Nie najlepiej też z moim ciśnieniem. Niestety jest ciągle za wysokie. Mimo to ja się nie poddaje! Dopiero co zaczęłam kuracje odnowy mojej kochanej tarczycy. Przez 20 lat nie interesowałam się nią na tyle, ile ona tego potrzebowała. W imię zasady, że na wszystko potrzeba czasu-jestem cierpliwa i dalej czekam oraz realizuje punkt za punktem swój plan.
O tyle dobrze, że jestem teraz mądrzejsza o moje, nowe doświadczenia i już mniej więcej wiem jakich produktów spożywczych muszę się wystrzegać, a które muszę szczególnie wziąć pod uwagę.

Coś na dobry początek.

 Proponuje każdemu kogo problem chorej tarczycy dotyczy założyć dziennik w którym będziecie zapisywać co zjedliście każdego dnia.  Będzie to bardzo pomocne w obserwowaniu i wychwyceniu składników niepożądanych. Krok drugi to wprowadzenie do swojej diety  suplementacje min. selen: który nie tylko wpływa na tarczycę (wchodząc w skład enzymów biorących udział w produkcji i rozkładzie hormonów tarczycy)  ale również jest niezbędny dla prawidłowego funkcjonowania układu immunologicznego.
Cynku którego niedobór w organizmie związany jest najczęściej z nieprawidłowo zbilansowaną i nieurozmaiconą dietą . Braki tego pierwiastka w organizmie prowadzą do zaburzenia transformacji .Do głównych źródeł tego pierwiastka (polecanych chorym) należą m.in.: nasiona lnu, zarodki pszenne, pestki dyni, produkty zbożowe (kasza gryczana, pieczywo pełnoziarniste, kasza jaglana)
Magnez zastosowanie magnezu może pomóc wyeliminować wiele objawów występujących w niedoczynności tarczycy, takich jak: zaparcia, bóle miesiączkowe, niepokój, bóle głowy, skurcze i bóle ciała. Magnez w połączeniu z innym suplementami pomoże także obniżyć TSH, zredukować uszkodzenie tarczycy, a nawet przyśpieszyć gojenie tkanki tarczycowej. Suplementacje magnezem wprowadzam głównie ze względu na moje częste migreny, które niestety w moim przypadku uniemożliwiają mi codzienne funkcjonowanie.
Betainy z pepsyną ponieważ mam niski poziom kwasu żołądkowego a do tego brak woreczka żółciowego.
l karnityny w celu redukcji masy ciała, przyspieszenia spalania tkanki tłuszczowej.
Chciałam tylko zaznaczyć żebyście każdy swój krok i każdy suplement konsultowali ze swoim lekarzem! Ja tylko podaje swój sposób i nie jestem lekarzem więc nie mogę nic doradzać .
Bardzo ważne jest również z diety wyeliminować należy produkty mocno przetworzone m.in. chipsy,chrupki, gotowe ciastka, biszkopty, krakersy, desery, lody, paluszki, gotowe sosy, płatki śniadaniowe, zupki chińskie, produkty typu fast food, konserwy, parówki oraz wszelkie słodkie i gazowane napoje. Powinna ona zawierać wyłącznie produkty oraz składniki naturalne, niezawierające substancji dodatkowych celowo dodawanych do żywności, takich jak: barwniki, aromaty, czy konserwanty.
Następną sprawą jest kofeina i teina w mojej diecie która niestety ogranicza wchłanianie hormonów z tabletek w moim przypadku levothyroxine dawka 150. Jeśli nie wyobrażacie sobie dnia bez filiżanki kawy bądź herbaty ważne jest byście ją piły najwcześniej godzinę po wzięciu tabletki na tarczycę. Ja zrezygnowałam całkowicie z kawy i herbaty ze względu na podwyższone ciśnienie zastąpiłam je naparami ziołowymi które są bardzo proste w przyrządzeniu, a przede wszystkim zdrowe . Podaje Wam przykładowy przepis na mój: dwie gałązki świeżej mięty, gałązka rozmarynu plus 3 goździki i po dwa plasterki świeżego imbiru i kurkumy taki napar zalewam gorącą ale nie wrzącą wodą można dodać łyżeczkę miodu.

W trosce o zdrowie.

A teraz na koniec napiszę rzecz dla mnie priorytetowa czyli musimy się zaprzyjaźnić ze sobą poświęcać więcej uwagi sobie i swojemu zdrowiu bardziej dbać o siebie w prostych słowach i dosłownie to pokochać samego siebie . Bo jak w środku tak na zewnątrz jeżeli będziemy żyć w stresie , nie będziemy dbać o siebie to z tego nie będzie nic dobrego niech każdy z nas zastanowi się i powie tak z ręką na sercu czy odpowiednio dba o swoje zdrowie czy dba o własne dobre samopoczucie a może żyje w ciągłym stresie bez czasu dla samego siebie bez regularnego jedzenia bez wyciszenia siebie i w ciągłym biegu. W takich warunkach nie ma szans na pełne wyleczenie. Jeżeli chcemy być zdrowi musimy o siebie zadbać tak na zewnątrz jak i wewnątrz :). Zapraszam serdecznie do kącika motywacyjnego tam bardziej opowiem o tym zagadnieniu i polecę Wam książki które zwłaszcza mi bardzo pomogły :).
Na tym kończę ten wpis zachęcam do komentowania i w razie jakichkolwiek pytań proszę pisać pod wpisem i jeszcze raz zaznaczam mogę tylko pisać na podstawie swojego przykładu ;). Pani Warzywko

Literatura:
1
2
3

Udostępnij:

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie będzie opublikowany. Wymagane pola są zaznaczone *